15 lutego 2018
posuw6

Parametry prędkości i posuwów

Definiując wszystkie obróbki, czy będzie to proste przejście po profilu, czy obróbka w pięciu osiach, musimy zdefiniować wartości prędkości obrotowych oraz posuwów. W oprogramowaniu ZW3D CAD/CAM mamy możliwość określenia nie tylko nominalnej wartości z jaką będzie pracowało narzędzie, ale również prędkości i posuwy dla poszczególnych rodzajów ruchu.
17 czerwca 2016

Jak zrobić rozłożenie blach tłoczonych w ZW3D 2016?

Podczas projektowania lub importu skomplikowanych modeli blaszanych w programie ZW3D, kluczową sprawą jest uzyskanie wyniku rozłożenia. Dużo łatwiejsze będzie przeprowadzenie takiej analizy formowania, jak grubość czy grubość odkształcenia, itd., które umożliwią projektantowi zbadanie modelu 3D i uzyskanie sensownej części.
15 czerwca 2016

Menadżer roli

W ZW3D 2016 pojawiła się funkcja Menadżer roli. Menadżer roli za zadanie stopniowo wdrażać użytkownika w pracę w programie ZW3D CAD/CAM poprzez wyłączenie zaawansowanych operacji. Osobom testującym program zalecamy włączenie wszystkich operacji tak, żeby miały szansę zapoznać się ze wszystkimi możliwościami ZW3D.
25 marca 2016
nc 3

Podgląd kodu NC w ZW3D CAD/CAM

Zintegrowany system CAD CAM – ZW3D ma wiele funkcji, które początkujący użytkownik może przeoczyć. Jedną z nich jest podgląd zewnętrznego kodu maszynowego. W innym artykule opisana została Symulacja kodu NC, jednak tam, użytkownikowi prezentowany jest sam ruch narzędzia. Wykonanie poniższych kroków pozwoli wyświetlić ścieżki narzędzia, zapisane w zewnętrznym pliku.
18 marca 2016

Rodzaje licencji w ZW3D

Poniżej przedstawiamy rodzaje licencji dostępnych dla programu ZW3D CAD/CAM. Należy pamiętać o tym, że licencja musi być aktywowana przed rozpoczęciem pracy niezależnie od jej rodzaju. Nie ma możliwości wprowadzenia licencji tuż przed zapisem projektu, ponieważ każda zmiana lub aktywacja licencji wiąże się z ponownym uruchomieniem programu!
19 lutego 2016
sym1

Symulacja kodu NC w ZW3D CAD/CAM

Coraz więcej systemów CAM posiada zaimplementowane możliwości symulacji trajektorii narzędzia, dodatkowo z opcją wizualizacji usuwania naddatków oraz ruchów całej maszyny CNC. W programie ZW3D użytkownik ma możliwość wczytania kodu maszynowego i sprawdzenia ruchu narzędzia w materiale półfabrykatu. Przy takiej weryfikacji należy pamiętać o kilku kluczowych punktach, bez których poprawna weryfikacja nie będzie możliwa do utworzenia.
26 stycznia 2016
heli1

Start obróbki helikalnej nad otworem

Podczas projektowania obróbek otworów zdarza się, że trzeba wydłużyć ścieżki narzędzia. Wyjechanie frezem poniżej krawędzi otworu nie stanowi problemu i można to zdefiniować w parametrach operacji ustawiając naddatek na ujemną wartość, problematyczne natomiast może być rozpoczęcie operacji powyżej detalu. Są dwie drogi pozwalające osiągnąć taki efekt.
10 listopada 2015
styczne

Projektowanie modelu o stycznych ścianach

Podczas procesu konstrukcji jakość powierzchni jest bardzo ważna. Jak zaprojektować płynne przejścia między powierzchniami w ZW3D? Poruszone zostaną następujące problemy: – tworzenie stycznej krzywej 3D – dzielenie powierzchni detalu – tworzenie stycznej powierzchni – sprawdzenie jakości powierzchni W tym artykule zostanie przedstawiony krok po kroku proces budowania modelu ze stycznymi łączeniami.
3 listopada 2015

Łatka dotycząca importu dla ZW3D 2015SP

Chcemy poinformować wszystkich użytkowników ZW3D 2015SP o pojawieniu się powyższej łatki. Umożliwia ona importowanie plików rodzimych z najnowszych wersji programów: SolidWorks, CreO, NX, Inventor i Catia. Dlatego jeżeli ktoś z Was miał problem z otwarciem np. pliku z SolidWorks 2015, powinien zainstalować ten patch.
14 października 2015
baza narz1

Własna biblioteka narzędzi w ZW3D

ZW3D zintegrowany system CAD/CAM to uniwersalny program 3D. Nasi projektanci i specjaliści, praktycy w modelowaniu 3D oraz doświadczenie inżynierowie CAM pokażą Ci ile innowacyjnych usprawnień ma ZW3D. Dodatkowym atutem jet własna biblioteka narzędzi ZW3D. Poniższa instrukcja opisuje jak krok po kroku zdefiniować własną bibliotekę narzędzi do ZW3D. Można to zrobić tworząc zupełnie nowy plik lub dodając nową do pliku z innymi zestawami narzędzi.
23 września 2015
mlot21

Projekt 3D młot Thora

Jak ułatwić projektowanie 3D użytkownikom programu CAD? Każdy nie tylko doświadczony, ale i początkujący projektant ma ma możliwość wypróbowania naszego programu ZW3D CAD/CAM, Dzięki integracji systemu CAD i CAM każdy może spróbować własnych sił w procesie projektowania 3D. Poniższy poradnik opisuje kolejne etapy tworzenie młota Thora – jednego z bogów nordyckich w module CAD programu ZW3D CAD/CAM. Efekt końcowy to model 3D – zachęcamy do samodzielnego projektowania.
10 września 2015
but135

Projektowanie buta na obcasie w ZW3D

Poniżej przedstawimy proces projektowania buta w programie CAD. Program ZW3D CAD/CAM jest używany przez światowego producenta obuwia – lidera w swojej branży. W fazie wstępnej but zostanie podzielony na 4 części – obcas, podeszwa, przyszwa i nosek.
13 sierpnia 2015
baza dane2

Zmiana domyślnej bazy obróbkowej

W zintegrowanym systemie ZW3D CAD/CAM użytkownik ma dwie możliwości wybrania bazy do obróbki. Jest to odpowiednie ustawienie modelu względem punktu zerowego już na etapie projektowania lub określenie położenia bazy w module CAM. W przypadku gdy wybrano tą drugą opcje należy pamiętać, aby utworzoną lokalną bazę wprowadzić nie tylko do parametrów operacji, ale również w ustawieniach danych wyjściowych.
7 lipca 2015

Dodawanie własnych członów konstrukcyjnych – konstrukcje spawane

W ZW3D 2015 dodano operacje przeznaczone do tworzenia konstrukcji spawanych. Dzięki nim możemy umieszczać kształtowniki czy rury na szkicach zarówno 2D, jak i 3D oraz krawędziach brył. Operacje te obsługują również przycinanie profili, dodawanie zaślepek czy wzmocnień. Producent dodał możliwość edycji wymiarów predefiniowanych kształtów. Co jednak, w sytuacji gdy pracujemy na co dzień z profilami, które nie są wprowadzone do ZW3D?
5 czerwca 2015

Definiowanie indywidualnych szablonów rysunkowych w ZW3D 2013

Aby stworzyć własny arkusz rysunkowy z określonymi właściwościami rysunkowymi takimi jak: wygląd tabeli rysunkowej, wymiarów, itd., zaczynamy od uruchomienia programu ZW3D z prawami administratora. W tym celu klikamy prawym przyciskiem myszy na ikonie ZW3D i wybieramy: Uruchom z prawami administratora (w Windows’ie XP: Uruchom jako…, a później wybieramy administrator).
6 maja 2015

Projektowanie karafki XO

Czas spotkania z przyjaciółmi jest zawsze niezwykłym czasem. Wspólne rozmowy, żarty i spożywanie trunków na długo zapadają w pamięć. Świętuj te chwile razem z piękną, szklaną karafką!
5 marca 2015

Modelowanie gamepad’a w ZW3D

Gamepad, nazywany również joystick’iem lub potocznie pad’em, to kontroler używany w grach. Takim kontrolerem możemy manipulować posługując się obiema dłońmi, a steruje nim za pomocą palców, głównie kciuków. Zazwyczaj zawiera on kilka przycisków: spusty, analogowe gałki, czasami przewód łączący go z konsolą lub komputerem. Poniżej pokażemy jak zamodelować własny gamepad w ZW3D CAD/CAM.
12 listopada 2014
3