Program ZW3D pozwala na łatwe przejście z pracy w biurze na pracę zdalną w dowolnym miejscu wybranym przez użytkownika. Sposób w jaki można to zrobić zależy od typu licencji, dlatego szybkie przypomnienie jakie rodzaje licencji występują w ZW3D.
Przede wszystkim każdy typ licencji jest licencją dożywotnią. Oznacza to, że użytkownik nie musi opłacać abonamentu i obawiać się zmiany jego wysokości, ponieważ producent ma jasne i przejrzyste zasady. W ZW3D występują takie typy licencji jak:
• Licencja stanowiskowa na kluczu programowym (ciąg znaków)
• Licencja sieciowa na kluczu programowym
• Licencja stanowiskowa przez klucz sprzętowy (usb)
Każda z nich jest łatwa w przeniesieniu na inny komputer. Sam program ZW3D może być zainstalowany i skonfigurowany na dowolnie dużej liczbie stanowisk, wprowadzona licencja pozwala na użytkowanie programu na danym stanowisku.
Poruszone tematy:
✓ Zwrot licencji stankowiskowej na kluczu programowym online/offline
✓ Aktywacja licencji programowej na nowym stanowisku online/offline
✓ Pożyczanie licencji sieciowej programowej
✓ Przenoszenie licencji stanowiskowej USB
✓ Przenoszenie konfiguracji użytkownika
Licencję można zwrócić na 2 sposoby – online lub offline.
Zwrot online jest zdecydowanie łatwiejszym i przyjemniejszym sposobem zwrotu licencji. Wymaga on tylko połączenia do Internetu.
Zwrotu licencji można dokonać w menadżerze licencji:
Następny krok to wybranie odpowiedniej opcji Zwróć przy posiadanej lub posiadanych licencji:
Program zapyta w jaki sposób chcemy dokonać zwrotu. Należy wskazać Online i chwilę zaczekać. Licencja zostanie wysłana na serwer producenta i będzie gotowa do ponownej aktywacji:
Zwrot offline polega na wygenerowaniu pliku żądania zwrotu licencji i przesłania go na serwer producenta w celu uzyskania pliku odpowiedzi, który pozwoli zwrócić licencję.
W celu zwrócenia licencji na stanowisku bez połączenia z Internetem po wybraniu przycisku Zwróć na następnym oknie należy wybrać Offline.
Następnie pojawi się okno w którym będzie można wygenerować plik. Warto go zapisać w znanej lokalizacji, aby był łatwo dostępny.
Następnie klikamy link do Centrum samodzielnej aktywacji i przechodzimy na stronę internetową Centrum – ten krok należy wykonać na komputerze z dostępem do internetu.
Na stronie, która się otworzy należy wybrać logowanie się przez aktywację przez ID „With Activation ID”.
Na tej stronie wpisujemy nasze Activation ID, czyli klucz licencji i zatwierdzamy przyciskiem Login. Języka nie zmieniamy.
Po lewej stronie wybieramy „Manage Licenses”, następnie klikamy w „Manual Return” i przechodzimy dalej.
Klikamy „Przeglądaj” i wskazujemy wygenerowany plik .xml, a następnie klikamy w przycisk „Submit” w prawym dolnym rogu i przechodzimy dalej.
Na tej stronie mamy podgląd naszego numeru aktywacji, produktu, sprzedawcy i pliku odpowiedzi .xml. Klikamy „Save to File”, po pobraniu pliku możemy zamknąć stronę. Jeżeli nie pracujemy na docelowym komputerze, plik „responseXML.xml” należy skopiować na komputer, na którym będziemy pracować w ZW3D.
Wracamy do Menadżera licencji. W ostatnim oknie w kroku Aktywacja klikamy w przycisk „Przeglądaj” i wskazujemy pobrany plik „responseXML.xml”. Następnie klikamy przycisk „Zwróć”.
Ostatnim krokiem jest zamknięcie i ponowne uruchomienie ZW3D, w celu naniesienia zmian. Teraz możemy aktywować licencję na drugim komputerze.
Także jak widać zwrot online jest dużo szybszym narzędziem do płynnego przechodzenia pomiędzy stanowiskami. Czasami jednak użytkownik nie ma wyboru i trzeba skorzystać z drugiej opcji.
Aktywacja licencji wygląda analogicznie jak do zwrotu. W przypadku aktywacji online, po wpisaniu klucza, jest on automatycznie aktywowany. W przypadku offllinowej aktywacji należy wygenerować plik i przejść do Centrum Samodzielnej Aktywacji, gdzie otrzymamy plik odpowiedzi dla aktywacji. Po wgraniu tego pliku licencja będzie aktywana.
W przypadku licencji sieciowej nie jest wymagany zwrot. Taki typ licencji można „pożyczyć”. Zostanie ona zablokowana na serwerze, natomiast osoba pożyczająca daną licencję będzie mogła na niej pracować poza siecią, w której działa licencja np. z domu.
Wypożyczenia licencji można dokonać w menadżerze licencji. Po przejściu do menadżera należy wybrać opcję Pożycz:
W kolejnym oknie należy podać numer licencji i na jak długo ją chcemy pożyczyć.
Licencja została zablokowana na serwerze i jest wypożyczona na dane stanowisko na okres podany przez użytkownika.
W przypadku klucza USB wystarczy aktywować klucz na kolejnym stanowisku. Jest to teoretycznie najłatwiejsza opcja, trzeba jednak pamiętać, że klucz USB niesie ze sobą ryzyko zgubienia licencji znajdującej się na niej!
W najnowszej wersji użytkownik może w łatwy sposób przenieść konfigurację z jednego stanowiska na drugie. Dla wielu osób jest to ważna kwestia, gdyż korzystają z wielu ułatwień, które oferuje ZW3D w sposób spersonalizowany.
Skorzystać z opcji zapisu czy wczytania własnej konfiguracji można przez opcję Menadżer folderu użytkownika
Kolejny krok to zapis ustawień na stanowisku, które chcemy przenieść.
Otrzymany plik należy skopiować i przenieść na komputer docelowy. Następnie plik należy wczytać. Stanowisko jest gotowe do pracy.
Przygotowanie stanowiska do pracy z ZW3D zajmie Ci dosłownie kilka chwil, to jedna z zalet programu. Pracuj tam gdzie chcesz! Owocnej pracy życzy zespół 3D Master!
Nie udało Ci się dokonać zwrotu? Wypełnij formularz, który możesz pobrać klikając w poniższy przycisk.