fbpx

Eureka – symulacja kodu nc

Symulacja maszyny CNC

Eureka – symulacja kodu ISO (symulacja i weryfikacja programów NC)

Eureka to symulator CNC, doskonale sprawdza się przy komputerowym wspomaganiu wytwarzania (CAM i CAE). To także niezawodny  symulator robota.

Dlaczego warto mieć program do symulacji maszyn?

  • Możliwość budowy symulatora w dowolnej konfiguracji
  • Eureka wspiera wieloosiowe maszyny z dowolną strukturą kinematyczną

Program Eureka może konstruować symulator każdej maszyny CNC:

  • frezarki
  • tokarki
  • frezarko – tokarki
  • tokarko – frezarki

Podczas budowy symulatora cnc można wykorzystać proste polecenia CAD lub zaimportować pliki STL.

Możliwości programu Eureka

symualcja kodu Iso

Symulacja na kodzie NC – czyli pliku, który jest wgrywamy na maszynę

 

  •  Badany kod NC nie podlega później żadnym przekształceniom (w przeciwieństwie do pliku pośredniego CL). Weryfikacji podlegają zarówno ruchy liniowe/kołowe ale i cykle wiertarskie i frezarskie
  • Możliwość zaprogramowania dowolnych funkcji G i M, parametrów użytkownika Q i pętli
  • Synchronizacja pracy wielu głowic narzędziowych lub wrzecion
  • Sprawdzanie na bieżąco, podczas symulacji, stanu kontrolera – czyli prędkości obrotowych, posuwów, współrzędnych narzędzia i wykorzystywanych funkcji G i M

Dokładna weryfikacja

 

Po weryfikacji istnieje możliwość wygenerowania pliku raportu, uwzględniającego nie tylko czasy przejazdów narzędzia, ale również charakterystyki dynamiczne napędów, co pozwala na jeszcze dokładniejsze obliczenie całkowitego czasu.

  • Oprócz gotowych, typowych narzędzi frezarskich można samemu utworzyć geometrię narzędzia, jak również oprawki
  • W każdej chwili można wyeksportować pozostałość półfabrykatu do pliku STL
  • Po weryfikacji można porównać uzyskaną bryłę z gotowym, zaimportowanym modelem, czyli sprawdzić czy występują gdzieś naddatki lub kolizje
  • Funkcje do pomiaru – aktywne w dowolnym momencie (przed, w trakcie i po symulacji)
symualcja kodu NC
Symulacja kodu maszyny

Optymalizacja obróbek

  • Aproksymacja wielu punktów ścieżki do interpolacji liniowej lub kołowej
  • Szybkie pozycjonowanie – czyli połączenie ścieżek ze zdefiniowaną odległością bezpieczną
  • Ręczne dodawanie/usuwanie punktów na ścieżce narzędzia