fbpx

Projektowanie 3D statek kosmiczny Eta 2 Actis

Konkurs Kosmiczny projekt 3D

Projektowanie 3D Statek kosmiczny

 

\Konkurs Kosmiczny projekt 3D

 

Dla wszystkich miłośników Gwiezdnych wojen oraz pojazdów kosmicznych przygotowaliśmy specjalny, wyjątkowy cykl filmów pokazujący jak zaprojektować w 3D kosmiczny pojazd. Inspiracją była premiera gwiezdnej serii pt. “Przebudzenie mocy”. 

Popatrzcie jak w prosty sposób stworzyć kosmiczny pojazd 3D – to wspaniała zabawa i satysfakcja. Poniższa seria może być dla Was podpowiedzią jak wygrać pakiet atrakcyjnych, kosmicznych nagród z gadżetami “Star wars” oraz roczną licencją na oprogramowanie ZW3D: Professional, Standard albo Lite. 

 

 Oto nasz gwiezdny projekt 3D: zapraszamy na seans!

 

{youtube}y-B_kKtjqn0{/youtube}

{youtube}gkDDRV3XMcs{/youtube}

Projektowanie 3D zaczynamy od kabiny statku. Przy jej tworzeniu posłużymy się zarówno prymitywami (gotowe bryły), jak i szkicami.Wykorzystamy modelowanie hybrydowe: bryły tniemy na powierzchnie oraz zamienimy powierzchnie na skorupę. Następnie użyjemy opcji rzutowania szkiców na ściany oraz ich wyciągnięcie po normalnej do ściany. Ostatni krok to rozdzielenie dwóch brył na osobne elementy.

 

{youtube}iHOPn7wdXO0{/youtube}

Teraz pokażemy jak dodać osprzęt kadłuba, czyli silniki oraz ich miejsca montażowe. Prezentujemy możliwości wyciągania całych szkiców, pojedyńczych krzywych oraz krawędzi modelu. Silniki zamodelowane zostaną jako części obrotowe. Dodatkowym funkcją będzie nawinięcie sztywnej bryły na kadłub i użycie jej do wycięcia.

{youtube}6cdJQwnvXtY{/youtube}

{youtube}dJi6HF9hZQE{/youtube}

 

{youtube}5qZzV3sreyc{/youtube}

Pokazujemy opracowanie osłony kabiny stosując modelowanie hybrydowe. Pozostałe elementy (wnęki na osłony skrzydeł i podwozie) będą wykonane przez modelowanie bryłowe. Na koniec zastosujemy mapowanie grafiki, żeby dodać obraz na wyświetlacz w kokpicie oraz wektoryzację grafiki i nawinięcie szkicu, aby odrysować logo Republiki na kadłubie statku.

{youtube}RZmBXpLlCJA{/youtube}

Pokazujemy jak złożyć kabinę myśliwca i osłonę kabiny w całość. Ważne jest, aby złożenie umożliwiało otwieranie osłony. Kolejny etap to utworzenie modelu rozkładanej osłony na skrzydle w kontekście złożenia. Dzięki temu zabiegowi możemy podglądać całe złożenie oraz wykorzystywać różne typy geometrii (krzywe, ściany, kształty, powierzchnie). Trzy pozostałe osłony odbijemy operacją lustra i nadamy im odpowiednie więzy.

 

{youtube}o499K44t4G4{/youtube}

W tym odcinku kontynuujemy pracę nad złożeniami, a dokładnie opracowujemy podwozie statku. Tutaj również zastosowana została technika budowania części w kontekście złożenia. Na koniec nadamy im odpowiednie więzy.

 

{youtube}xNOqLMgLp7I{/youtube}

Model statku ETA-2 Actic jest już skończony! Teraz zajmiemy się jego wizualizacją. W tym celu wykorzystamy program KeyShot zintegrowany z programem ZW3D. Opracujemy renderingi statku w dwóch wariantach: ze złożonymi i rozłożonymi osłonami na skrzydłach.

 

{youtube}BdXsllEY4bg{/youtube}
Poprzedni odcinek pokazywał jak wykonać renderingi lecącego myśliwca. Teraz zaś przygotujemy rendering dla statku już po wylądowaniu. Dlatego najpierw ustawimy model z otwartą kabiną i wysuniętym podwoziem w programie ZW3D, a następnie przejdziemy do renderowania w programie KeyShot.

 

{youtube}t6E5SpJVEbc{/youtube}

W tym odcinku poruszymy naszym statkiem kosmicznym i zrobimy w ZW3D dwie animacje. Pierwsza animacja z lotu próbnego, druga z lądowania.

 

Kolejne odcinki już wkrótce.